ÅNGERRÄTT, GARANTI & REKLAMATION

Vi är naturligtvis nöjda med alla de positiva recensioner som vi fått in från våra kunder genom åren. I takt med att kundunderlaget växer, så kan vi inte bortse från att du som kund kan ha synpunkter på vårt arbete. Vår målsättning är att du skall känna dig nöjd och vi välkomnar dina synpunkter.

ÅNGERRÄTT

Göteborgs Anläggning & Trädgård tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Beställningar av våra tjänster görs genom att du som konsument godkänner den offert som vi skickar ut. Du har alltid rätt att ångra den beställning som du har genomfört. Vid åberopande av ångerrätt står du som kund för kostnaden av frakt och returfrakt för det material som din offert innehåller.

Du ångrar din beställning genom att skicka ett mail till vår kundservice med ditt personnummer och ditt offertnummer.

REKLAMATIONER

Vi tillämpar konsumenttjänstlagen vid alla fall av reklamationer, det vill säga 3 års reklamationsrätt.

Vill du reklamera ett arbete som vi har genomfört så skickar du in bild, en beskrivande text samt fakturanummer till vår kundservice.

I vissa fall kommer vi ut för att genomföra en besiktning före reklamationen godkänns.

Vid godkänd reklamation åtgärdas arbetet skyndsamt och kostnadsfritt.

GARANTI

Vi tillämpar konsumenttjänstlagen, det vill säga 1 års garanti på våra arbeten. Vid fel som täcks av garantin åtgärdas arbetet skyndsamt och kostnadsfritt.

Göteborgs Anläggning & Trädgård följer Allmänna reklamationsnämnden rekommendationer i en eventuella tvist.